עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  

אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
ארכיון
יולי 2017  (3)

מה קרה לילד המתוק שלנו?

17/07/2017 16:44
רות פאר

לא האמנתי למראה עיני

שני ילדים תכננו את הערב יחד עם חבריהם, הם קראו לזה "בילוי" 

כולם באים מבתים טובים... באחריות!!!

אחד מהילדים, ילד נבון, ביישן, מנומס וערכי

החליט "לחנך" את החבר שלו שהציק לו פשוט קבע איתו ועם חבריו במקום מסויים.

ושם היכה אותו נמרצות. הילדים צפו במתרחש ועודדו אותו.

האלימות הייתה מזעזעת ...

אנחנו ההורים המחנכים לא הבנו כיצד זה קרה?

בעצם גם הילד לא הבין לאחר מעשה מה קרה לו, מעולם לא היה מעורב באלימות וכל שכן אלימות קשה שכזו.

מה קרה כאן?

אנו צריכים להבין כי האדם - כל אדם פועל עפ"י עיקרון פשוט

מחד רצון לקבל הנאה ותענוג ומאידך להימנע מסבל, ייסורים.

סוג התענוג וההנאה מתפתח על-ידי הסביבה בהתאם לגיל,

הסביבה הראשונית של הילד היא האם, אחר כך באים אבא ואמא יחד, וכך בהדרגה מתרחבת הסביבה החברתית: גן, ביה"ס וכו'.

מה התענוג הגבוה של ילד של אדם? כבוד והערכה.

הוא רוצה לקבל כבוד והערכה מהסביבה 

ופוחד להגיע לידי מצב של בושה.

הבושה זאת ההרגשה החזקה ביותר הפוגעת באגו. כי היא מוחקת את דמות האדם שבי,

לכן כולנו נזהרים מאוד שלא לצאת מגבולות ההתנהגות שלי כלפי האחרים, שעלולים לעורר בנו את הבושה, .

ומצד שני אנו שואפים למצב אופטימלי כדי שנהיה מוערכים בעיני החברה, כלומר, השאיפה שלנו תמיד לקבל הערכה וכבוד מהחברה.

האדם פועל לפי כדאיות, אילו מאמצים להשקיע כלפי הסביבה כדי שלא להגיע לבושה וכדי לזכות לאיזושהי הערכה.

לפי אותו המשפט האגואיסטי, מינימום להשקיע ומקסימום להרוויח.

עכשיו הסביבה קובעת את הגבולות.

אם אני נמצא בין פושעים, אז אני מתבייש להיות לא פושע.

ואם אני נמצא בין אנשים טובים, אז אני אתבייש להיות פושע.

זאת אומרת, זה יכול להיות לגמרי לכיוונים מנוגדים.

הכול תלוי בסביבה,

אם כן מה קרה לילד?

החברים קבעו לו מהי ההגדרה של בושה ומהי ההגדרה של כבוד והערכה.

אם אתה חזק - מכה מרביץ - תזכה לכבוד והערכה מאיתנו אתה "גבר"

ואם לא אתה "חלש" ומאותו רגע לא יתייחסו אליך כאל "גבר"

ההימנעות מבושה ומצד שני הרצון לקבל הערכה וכבוד מצד החברה שלו שאותה הילד מעריך

היא שהביאה אותו לידי התנהגות שאינה הולמת את אופיו.

אז מה אנחנו עושים? ההורים? המחנכים? 

כיצד אנחנו מחנכים את הילד להיות אדם שלא יהיה שפוט בידי אחרים...

שתמיד יהיה בורר, בודק, ביקורתי, שיהיה לו מבט עצמאי כלפי הסביבה בה חי 

ולא יפעל באופן אוטומטי כלפי הסביבה בה חי  ...

המשך יבוא...




כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה: